lördag 21 januari 2012

The Wake-Up Call


Till alla kvinnor där ute i världen! Jag har ett meddelande till er!
Jag talar från hjärtat när jag säger detta. Ni behöver inte smink för
att vara vackra, snygga eller söta. Ni behöver inte heller raka benen.

"När en kille säger att du är söt tycker om ditt ansikte.
 När han säger att du är snygg tycker han om din kropp.
 När han säger att du är vacker tycker han om insidan"
 - Detta stämmer inte till hundra procent. Visst, när vi säger att
    ni är söta så tycker vi om ansiktet och vi tycker om kroppen när vi säger att ni är snygga.
     Men när jag talar om för en tjej att hon är vacker menar jag inte bara insidan, jag menar
     hela "paketet", d.v.s. jag tycker om allt hos henne.

Ni kanske undrar vad jag skulle svara om någon frågade vad jag vill ha hos en tjej.
Många killar skulle nog svara "stora bröst" eller "stor sexlust" eller något annat ytligt skit, vad vet jag.
Jag är inte sådan i alla fall. Vad jag vill ha är "egenhet". Jag varken vill eller behöver en tjej som följer strömmen.
Hon behöver inte klä sig modeenligt. Hon behöver inte kleta på en massa smink varje dag
för att se anständig ut. Hon ska vara sig själv. Hon ska vara naturlig.

Ni är otroligt vackra hela bunten, många av er vet bara inte om det.
Om en person kallar dig ful, lyssna inte på den personen, du är inte ful.
En vis man sa en gång: "Det finns inga fula människor. Om någon kallar dig ful
så är du bara inte denna personens typ." Alla människor är vackra, men de uppfattas
annorlunda i olika ögon.

Förra året träffade jag en tjej som var sig själv. I mina ögon var och är hon vacker.
När jag sa det till henne så sa hon att jag är den första som någonsin har tyckt
så om henne. Bullshit säger jag, jag är säker på att flera har tyckt som jag,
de har bara inte vågat erkänna att de tycker så.

Så för att sammanfatta detta; Ni behöver inte smink. Allt ni behöver är
självförtroende. Jag hoppas att detta har varit en väckning för er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar