fredag 8 juli 2011

Är det bara jag!?

Är det bara jag som har Peach som favorit karaktär i Super Smash Bros. serien?!

Jag spelade SSBB inatt och insåg att Peach verkligen är min favorit karaktär i spelet. Hennes Final Smash attack må vara dålig och det kan vara svårt att veta när man ska använda Toad, men jag tycker att hon ändå är en av de bästa karaktärerna. Jag vet inte riktigt varför, men jag tror att det kan vara för att hon har möjligheten att sväva och att man emellan åt (väldigt sällan) kan få upp bra items med "turnip-attacken".
 Hennes sväv "ability" är väldigt användbar på stora banor med flera våningar, som "Temple" t.ex. Den banan har   några 'genvägar' för de karaktärer som kan hoppa extra långt. Då är det idealiskt att man spelar som Peach, Pikachu, Ness eller Lucas.

Jag minns en särskild match som jag och en kompis spelade på SSBM för några år sedan. Jag spelade som Peach och han spelade som Luigi, tror jag. Vi spelade i lag och mötte Bowser (kan ha varit D.K.) och Ganondorf, båda i lvl 9. Banan vi spelade var Temple. Min kompis blev utslagen i ungefär mitten av matchen, men jag fortsatte att slåss. Jag använde en teknik som gjorde att mina två fiender bara gick fram och tillbaka. Anledningen till att de gick fram och tillbaka var att jag hela tden svävade ovanför dem och kastade 'turnips'. Varje gång jag landade drog jag upp en ny och så höll jag på tills jag drog upp ett Beam Sword ur marken. Det kan jag rätt ut säga att det var ett "WOW-HOLY-SHIT-CRAP-BANG-BOOM-CRASHLANDING-moment".
O, föresten! Vi vann ;) True story!

Kort sagt: Jag tycker att Peach är en bra karaktär.

______________________________

Den såg du inte komma va, Anders?!

"HAaHAaaaH!"
"Shy Ronnie, mother fuckers, and I'm back from the dead..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar